0481-30242 info@heidemans.se

Ett säkert vårtecken

Våren har nu äntligen anlänt till vår trakt och jag vill passa på att önska alla kunder en trevlig
valborg.

Ett säkert vårtecken är att man i början av maj ska lämna in sin inkomstdeklaration.  Jag
ansöker dock alltid om extra tid för mina kunder, så då har vi tid till den 15:e juni. För nya kunder finns
det dock fortfarande möjlighet att ansöka om anstånd – hör av er snarast så hjälper vi till!

Ett tips till er som gör er deklaration själv på skatteverkets hemsida är att inte vänta till sista
dagen. Skatteverkets hemsida har varit överbelastad flera gånger den senaste tiden när det varit dags
att lämna momsdeklarationer. Nu är det ännu fler som ska logga in så det finns risk för att det är
långa svarstider och svårt att komma fram.

Skatteverket i siffror

Visste du att den genomsnittliga kötiden (telefon) till Skatteverket var 15 minuter och 14 sekunder under 2017? Det är en ökning med 24% sedan 2016. Man svarade på 3,3 miljoner samtal i Skatteupplysningen under året. Därtill besvarande man en halv miljon frågor via e-post.

Skatteverkets årsredovisning innehåller en hel del siffror och fakta. Det som är slående är den snabba teknikutvecklingen. Vid ingången av 2017 hade 741 000 privatpersoner och företag en digital brevlåda för säker myndighetspost. Denna siffra har ökat till över två miljoner vid årets slut! Det är ingen vågad gissning att denna utveckling kommer att fortsätta. Med ny teknik och nya lösningar kommer också nya möjligheter för dig som företagare. Rätt utnyttjad kan ny teknik ge dig både högre lönsamhet och en bättre vardag då du kan fokusera på rätt saker.

Hör av dig så hjälper vi dig framåt!

Bokslutstider!

Nu är det dags att tänka på bokslut och deklaration om man har kalenderår. Är det så att du själv sköter bokföringen under året så kan vi hjälpa till med bokslutet.  Den här tiden på året är vår brådaste tid så funderar du att kontakta oss, vänta inte för länge. Längre fram i vår kan vi ha svårt att ta in nya kunder på kort varsel. Behöver du hjälp med bokföring så fixar vi det också! Det börjar ju också närma sig deklarationstider. Kanske har du sålt en fastighet och behöver hjälp med en bilaga för detta? Vi fixar självklart även detta!

Vi har nu haft kontoret i Nybro i nästan två år. Det har varit en spännande och trevlig tid. Verksamheten har utvecklats och vi har fått nya kunder.  Kundkontakterna har blivit fler sedan vi flyttade lite mer centralt. Vi tycker att det är trevligt när kunder tittar in, alltid finns det något stort eller smått man ventilera. Kanske står man som företagare inför en utveckling av sin verksamhet och kan då behöva någon att bolla sina funderingar med. Slå en signal eller titta in så kan vi bidra med både erfarenhet och engagemang!

Nya lokaler!

Onsdagen den 31/8 1500-1900 har vi öppet hus i våra nya lokaler på Kyrkogatan 3 i Nybro.

Vi bjuder på något att äta och dricka – välkommen att besöka oss!

gtag('config', 'AW-976005575');